Brand resignification and fast fashion

new perspectives for promoting sustainability

Authors

  • Vanessa de Mello Seibel UFSM
  • Isabel Christine Silva de Gregory UFSM

DOI:

https://doi.org/10.18226/22370021.v13.n2.11

Keywords:

Brands, Fast fashion, Sustainability

Abstract

The objective of this study is to examine the current perspectives for the introduction of sustainability by brands in the fashion industry, through the analysis of the fast fashion model. Therefore, possible signs of updating the traditional brand model will be exposed in order to identify the transformation of the meaning of brands and the possibility of convergence between the sustainability dimensions. The deductive method and the specific procedure method were used as an approach method, using the bibliographic research method. The research made it possible to conclude that there is progress in the performance of brands on the way to their redefinition by promoting the environmental dimension of sustainability.

Author Biographies

Vanessa de Mello Seibel, UFSM

Mestranda do Programa de Pós-Graduação em Direito (PPGD) - UFSM. Possui especialização em Direito Constitucional Aplicado pelo Complexo Damásio de Jesus. Advogada sócia da sociedade de advogados Wagner Advogados Associados. Pesquisadora do Grupo de Pesquisa em Propriedade Intelectual na Contemporaneidade. E-mail. vaneseibel@gmail.com

ORCID ID https://orcid.org/0000-0002-5548-3455

Isabel Christine Silva de Gregory, UFSM

Doutora em Desenvolvimento Regional pela Universidade de Santa Cruz do Sul - UNISC (2007), Mestre em Integração Latino-Americana pela Universidade Federal de Santa Maria - UFSM (2000). Professora do Programa de Pós- Graduação Stricto Sensu da Universidade Federal de Santa Maria (UFSM). Pesquisadora do Grupo de Pesquisa em Direitos da Sociobiodiversidade - GPDS, registrado no Diretório de Grupos do CNPq e certificado pela UFSM e líder do Grupo de Pesquisa em Propriedade Intelectual na Contemporaneidade, registrado no Diretório de Grupos do CNPq e certificado pela UFSM

ORCID ID https://orcid.org/ 0000-0002-3251-946X

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Published

2023-12-06

How to Cite

de Mello Seibel, V., & Silva de Gregory, I. C. (2023). Brand resignification and fast fashion: new perspectives for promoting sustainability. Journal of Environmental Law and Society, 13(2). https://doi.org/10.18226/22370021.v13.n2.11

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