Skip to main content
Skip to main navigation menu
Skip to site footer
Open Menu
Conjectura: filosofia e educação
About
About the Journal
Privacy Statement
Editorial Team
Current
Archives
Announcements
Submissions
Contact
Search
Register
Login
Home
/
Archives
/
Vol. 25 (2020): Dossiê: Educar na(s) infância(s): possibilidades de brincar e aprender
Vol. 25 (2020): Dossiê: Educar na(s) infância(s): possibilidades de brincar e aprender
Published:
2021-02-24
Presentation
Apresentação / Presentation
Rochele Rita Andreazza Maciel, Cláudia Panizzolo
8-10
PDF (Português (Brasil))
Protagonismo dei bambini e educazione: l'approccio di San Miniato (Italia) / Protagonism of children and education: approach of San Miniato (Italy)
Aldo Fortunati
11-28
PDF (Italiano)
Qualidade em serviços educacionais italianos / Quality in italian education services
Rochele Rita Andreazza Maciel, Flávia Brocchetto Ramos, Anna Lia Galardini
20-51
PDF (Português (Brasil))
Criança, currículo e campos de experiência: notas reflexivas / Child, curriculum and fields of experience: reflective notes
Paulo Sergio Fochi
52-72
PDF (Português (Brasil))
Base Nacional Comum Curricular: garantia ou ameaça à consolidação da identidade da Educação Infantil? / Common Curricular National Base for Children’s Education: guarantee or threat to the consolidation of the stage identity?
Maria Carmem Silveira Barbosa, Maria Luiza Rodrigues Flores
73-110
PDF (Português (Brasil))
O monumental prédio do Jardim da Infância anexo à Escola Normal de São Paulo: demolição de um emblema da República (São Paulo, 1896-1939) / The monumental Building of the Kindergarten annex to the Normal School of São Paulo: demolition of an Republic emblem (São Paulo, 1896-1939)
Mirian Jorge Warde, Sandra Aparecida Melro Salim
111-134
PDF (Português (Brasil))
O cotidiano das crianças italianas do lado de lá e de cá do oceano Atlântico: algumas considerações sobre a infância entre fins do século XIX e início do século XX / The children’s daily life in the both sides of the Atlantic ocean: considerations about childhood between the end of the 19th century and the early 20th century
Claudia Panizzolo
135-155
PDF (Português (Brasil))
Keywords
Make a Submission
Make a Submission
Block title
O papel da tecnologia no ensino e na sala de aula
487
MARTINS, Gilberto de Andrade.* Estudo de caso: uma estratégia de pesquisa.
367
KAPP, Karl M. The gamification of learning and instruction: game-based methods and strategies for training and education. San Francisco: Pfeiffer, 2012.
361
Oficinas pedagógicas: relato de uma experiência
355
Somos quizá ante todo animales poéticos
278
Language
Deutsch
English
Español (España)
Français (Canada)
Italiano
Português (Brasil)
Information
For Readers
For Authors
For Librarians
Current Issue
Browse
Developed By
Open Journal Systems