USO DE MÍDIAS SOCIAIS NO SETOR DE ENSINO SUPERIOR
Keywords:
Estratégias de marketing, Mídias sociais, Relacionamento com clientes, Ensino superior.Abstract
As mídias sociais têm papel relevante nas estratégias de marketing das organizações, principalmente nas áreas de comunicação e relacionamento com os clientes. Este estudo analisa a utilização das mídias sociais pelos alunos do programa de mestrado em administração de uma instituição de ensino superior comunitária, localizada no Estado de Santa Catarina. Para tanto, o trabalho empírico envolveu um estudo de caso com aplicação de pesquisa descritiva de abordagem quantitativa, na forma de levantamento de campo (survey) e com corte transversal. Os dados primários foram coletados por meio de questionários autoadministrados contendo perguntas fechadas e aplicados por e-mail e em redes sociais. Os resultados apontaram que a instituição pesquisada está presente em cinco mídias sociais (Twitter, Facebook, YouTube, Orkut e Flickr), que grande parte dos alunos pesquisados utilizam mídias sociais com elevada frequência semanal, que as mídias sociais mais acessadas são Facebook, YouTube e Linkedln, e que os conteúdos mais procurados pelos alunos são notícias, tecnologias, atualidades, vídeos e informações acadêmicas.
DOI: 10.18226/23190639.v1n2.02
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author must guarantee that:
- there is full consensus among all the coauthors in approving the final version of the document and its submission for publication.
- the work is original, and when the work and/or words from other people were used, they were properly acknowledged.
Plagiarism in all of its forms constitutes an unethical publication behavior and is unacceptable. Revista Brasileira de Gestão e Inovação has the right to use software or any other method of plagiarism detection.
All manuscripts submitted to RBGI - Revista Brasileira de Gestão e Inovação go through plagiarism and self-plagiarism identification. Plagiarism identified during the evaluation process will result in the filing of the submission. In case plagiarism is identified in a manuscript published in the journal, the Editor-in-Chief will conduct a preliminary investigation and, if necessary, will make a retraction.
This journal, following the recommendations of the Open Source movement, provides full open access to its content. By doing this, the authors keep all of their rights allowing Revista Brasileira de Gestão e Inovação to publish and make its articles available to the whole community.
RBGI - Revista Brasileira de Gestão e Inovação content is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Any user has the right to:
- Share - copy, download, print or redistribute the material in any medium or format, linking to RBGI site.
- Adapt - remix, transform and build upon the material for any purpose, even commercially.
According to the following terms:
- Attribution - You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- No additional restrictions - You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything that the license permits.
#RBGI