Paulo Freire, um tesouro do Brasil: entrevista com Professor Dr. Carlos Alberto Torres / Paulo Freire, a treasure of Brazil: interview with Professor Dr. Carlos Alberto Torres

Autor/innen

  • Mariana Parise Brandalise Dalsotto Universidade de Caxias do sul

DOI:

https://doi.org/10.18226/21784612.v25.e020014

Abstract

  

Autor/innen-Biografie

Mariana Parise Brandalise Dalsotto, Universidade de Caxias do sul

Pedagoga. Mestre e doutoranda em educação pela Universidade de Caxias do Sul.  

Literaturhinweise

ARENDT, Hanna. Eichmann em Jerusalém. Tradução José Rubens Siqueira. São Paulo: Companhia das Letras, 1999.

FREIRE, Paulo. Pedagogia da indignação: cartas pedagógicas e outros escritos. São Paulo: Universidade Estadual Paulista - Campus Marília, 2000.

FREIRE, Paulo. Conscientização: teoria e prática da libertação: uma introdução ao pensamento de Paulo Freire. 3. ed. São Paulo: Centauro, 2008.

HADDAD, Sérgio. O educador: Um perfil de Paulo Freire. 1.ed. São Paulo: Todavia, 2019.

TORRES, Carlos Alberto. Consciência e história: A práxis educativa em Paulo Freire. São Paulo: Edições Loyola, 1979.

TORRES, Carlos Alberto. Diálogo com Paulo Freire. São Paulo: Edições Loyola, 1979.

TORRES, Carlos Alberto. Paulo Freire: Educación y concientización. Salamanca: Sigueme Publishers, 1980.

TORRES, Carlos Alberto. Leitura Crítica de Paulo Freire. São Paulo: Edições Loyola, 1981.

TORRES, Carlos Alberto; GADOTTI, Moacir. Estado e educação popular na América Latina. Campinas, SP: Papirus, 1992.

TORRES, Carlos Alberto; GADOTTI, Moacir. Educação popular: utopia latino-americana. São Paulo: Cortez, 1994.

TORRES, Carlos Alberto; Raymond Morrow. Reading Freire and Habermas. New York: Teachers College Press-Columbia University, 2002.

TORRES, Carlos Alberto; NOGUERA, Pedro (eds). Social Justice for Teachers. Paulo

Freire and Education as a Possible Dream. The Hague: Sense publishers, 2009.

TORRES, Carlos Alberto. “The Making of a Political Sociologist of Education.” In: SADOVNIC, Alan; COUGHLAN, Ryan (eds). Leaders in the Sociology of Education: Intellectual Self-Portraits. Rotterdam and Taiwan, Sense Publishers, 2016.

TORRES, Carlos Alberto (ed.). The Wiley handbook of Paulo Freire. 1.ed. Hoboken: Wiley-Blackwell, 2019.

Veröffentlicht

2020-12-07

Zitationsvorschlag

Dalsotto, M. P. B. (2020). Paulo Freire, um tesouro do Brasil: entrevista com Professor Dr. Carlos Alberto Torres / Paulo Freire, a treasure of Brazil: interview with Professor Dr. Carlos Alberto Torres. CONJECTURA: Filosofia E educação, 25, e020014. https://doi.org/10.18226/21784612.v25.e020014

Ausgabe

Rubrik

Entrevistas