Education in the pandemic: a right for everyone

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18226/25253824.v6.n11.07

Keywords:

Remote classes, Covid-19, Human Rights, Education

Abstract

This text addresses the concepts that permeate the learning process during the period of school closures due to the Covid-19 pandemic. Therefore, the investigation aims to understand education as an essential human right and guaranteed by Brazilian legislation, linking with the scenarios experienced by students in situations of social vulnerability for the continuity of education in a remote way. This is a bibliographic survey, based on authors, research and scientific data that show the relevance of education for all, free of charge, accessible, public and under the responsibility of the State, essentially during the context experienced. In view of these aspects, it is possible to see that there are numerous consequences caused by the extension of school closures during most of the academic years of 2020 and 2021, in which the following stand out: interruption of study and food, parents without preparation and knowledge to help their children, an increase in truancy and social isolation and a gap in childcare. Finally, it is possible to verify that many subjects did not have access to technological means to continue studying during emergency remote classes, which resulted in the violation of the rights to education.

Author Biographies

Tauana Cherutti, Universidade Feevale

Formada em Artes Visuais Licenciatura pela Universidade Feevale, em Pedagogia pelo Centro Universitário Uninter, especialista em Educação Especial e Inclusiva pela Universidade La Salle e mestranda em Diversidade Cultural e Inclusão Social pela Universidade Feevale. Atualmente, é professora de Artes na Escola Santa Marina Educacional em Canoas/RS, atuante com turmas de 6º a 9º ano. 

Dinora Zucchetti, Universidade Feevale

Possui graduação em Serviço Social pela Universidade de Caxias do Sul (1986) e doutorado em Educação pela Universidade Federal do Rio Grande do Sul (2002). É professora titular da Universidade Feevale no Programa de Pós-Graduação em Diversidade Cultural e Inclusão Social. É bolsista Produtividade em Pesquisa (CNPq) e pesquisadora convidada do Instituto Politécnico de Leiria ? Portugal. Tem experiência na área de Educação, com ênfase em Políticas Públicas, Educação no Campo Social e Educação e Trabalho, atuando principalmente nos seguintes temas: educação não escolar, educação em tempo integral e formação de educadores.

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Published

2022-07-07

How to Cite

Cherutti, T., & Zucchetti, D. (2022). Education in the pandemic: a right for everyone. Interdisciplinary Journal of Applied Science, 6(11), 52–59. https://doi.org/10.18226/25253824.v6.n11.07