Time and Planning: the formative experience of PIBID História/UCS
Keywords:
collective planning, historical representation, teacher trainingAbstract
This article seeks to reflect on the history of the PIBID / UCS History Subproject through the planning of three different didactic proposals. It is important to emphasize the importance of time for the planning of the program and the richness of the collective construction of teaching, or shared teaching. Time to think, propose, debate, evaluate, rethink and produce specific materials for each school reality. Didatically transpose the concepts and theories to teach and teach to teach History. Here is the challenge.
References
BURKE, Peter. A fabricação do rei: a construção da imagem pública de Luís XIV. Rio de Janeiro: Jorge Zahar Ed., 1994.
O título “Deuses na ZN” faz referência à forma como a Zona Norte de Caxias do Sul é chamada por grupos de jovens locais (ZN = Zona Norte), sendo a sigla, inclusive, um dos códigos-assinatura usados em pichações pela cidade.
GIACOMONI, Marcello Paniz; PEREIRA, Nilton Mullet (orgs.). Jogos e Ensino de História. 1ª edição, Porto Alegre, Evangraf, 2013.
MONTEIRO, Ana Maria. Professores de História: entre saberes e práticas. Rio de Janeiro: Mauad X, 2007.
MEINERZ, Carla Beatriz; GASPAROTTO, Lucas André. Professores em formação: pensando os mistérios cotidianos da relação pedagógica. Currículo Sem Fronteiras, v.14, n.1, p.18-30, jan. /abr. 2014.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Copyright (c) 2021 Interdisciplinary Journal of Applied Science
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivatives 4.0 International License.
Authors keep the copyright and cede to the journal the right of publishing first. Published works are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International (CC BY 4.0) license, allowing the sharing of the work with recognition of the authorship and initial publication in this journal.