Oficinas pedagógicas: relato de uma experiência

Autori

  • Neires Maria Soldatelli Paviani Universidade de Caxias do Sul

Abstract

Resumo:

 

Palavras-chave:

 

Abstract: In the educational context, the articulation between theory and practice finds a timely resource in pedagogical workshops. This article characterizes the pedagogical workshop as a means of building up knowledge based on action and reflection and briefly reports on an experience with a workshop offered to teachers of the Local Reaching Net. The workshop results suggest that this technique is quite efficient in teacher continuing development.

Keywords:

 

Pedagogical workshops.Theory and practice. Action and reflection. Previous knowledge. Collective construction. Projects implementationOficinas pedagógicas. Teoria e prática. Ação e reflexão. Conhecimento prévio. Construção coletiva. Execução de projetos.

 

 

No âmbito educacional, a articulação entre teoria e prática encontra na metodologia das oficinas pedagógicas um recurso oportuno. Este artigo caracteriza a oficina pedagógica como forma de construir conhecimento a partir da ação e da reflexão e relata sucintamente uma experiência de oficinas oferecidas a professores da Rede Municipal de Ensino. O resultado das oficinas sugere ser essa técnica bastante eficaz na formação continuada de professores.

Come citare

Soldatelli Paviani, N. M. (2010). Oficinas pedagógicas: relato de uma experiência. CONJECTURA: Filosofia E educação, 14(2). Recuperato da https://sou.ucs.br/etc/revistas/index.php/conjectura/article/view/16

Fascicolo

Sezione

Artigos