Oficinas pedagógicas: relato de uma experiência
Abstract
Resumo:
Palavras-chave:
Abstract: In the educational context, the articulation between theory and practice finds a timely resource in pedagogical workshops. This article characterizes the pedagogical workshop as a means of building up knowledge based on action and reflection and briefly reports on an experience with a workshop offered to teachers of the Local Reaching Net. The workshop results suggest that this technique is quite efficient in teacher continuing development.
Keywords:
Pedagogical workshops.Theory and practice. Action and reflection. Previous knowledge. Collective construction. Projects implementationOficinas pedagógicas. Teoria e prática. Ação e reflexão. Conhecimento prévio. Construção coletiva. Execução de projetos.
No âmbito educacional, a articulação entre teoria e prática encontra na metodologia das oficinas pedagógicas um recurso oportuno. Este artigo caracteriza a oficina pedagógica como forma de construir conhecimento a partir da ação e da reflexão e relata sucintamente uma experiência de oficinas oferecidas a professores da Rede Municipal de Ensino. O resultado das oficinas sugere ser essa técnica bastante eficaz na formação continuada de professores.
Downloads
How to Cite
Soldatelli Paviani, N. M. (2010). Oficinas pedagógicas: relato de uma experiência. Conjectura: Filosofia E educação, 14(2). Retrieved from https://sou.ucs.br/etc/revistas/index.php/conjectura/article/view/16
Issue
Section
ARTICLES
License
1. The publication of the originals will imply the assignment of copyright to Conjectura Journal.
2. Texts cannot be reproduced without authorization from the Journal after acceptance.