Marketing Turístico:

um panorama da produção científica

Authors

  • Thayele Oliveira Universidade do Vale do Itajaí
  • Alecxandra Maria Vitorassi Rosa Universidade do Vale do Itajaí
  • Luiz Carlos da Silva Flores Universidade do Vale do Itajaí
  • Fabricia Durieux Zucco Universidade do Vale do Itajaí

DOI:

https://doi.org/10.18226/21789061.v17ip170105

Keywords:

Turismo, Marketing, Bibliometria

Abstract

Marketing plays a strategic role in promoting tourist destinations, services and products, while tourism is driven by marketing strategies that aim to attract and satisfy tourists' desires. The objective of this study is to analyze the panorama of scientific productions on tourism marketing, to understand the current state of knowledge and identify gaps and opportunities for future research, providing a comprehensive view of research carried out in this area. The study is characterized as descriptive and exploratory research of a quantitative nature. The research analyzed the identification of bibliometric analyzes of the sample. Through bibliometric research it was possible to understand the current state of knowledge and identify gaps and opportunities for future research. The results of this study provided a perspective on tourism marketing studies, identifying the research carried out, the main authors, main journals and main countries existing in scientific production on the subject and revealing gaps for future research.

Author Biographies

Thayele Oliveira, Universidade do Vale do Itajaí

Doutoranda em Turismo e Hotelaria, Universidade do Vale do Itajaí, Balneário Camboriú, Brasil. Lattes: http://lattes.cnpq.br/8349556526763810. E-mail: tayholiveira@outlook.com

Alecxandra Maria Vitorassi Rosa, Universidade do Vale do Itajaí

Mestranda em Turismo e Hotelaria, Universidade do Vale do Itajaí, Balneário Camboriú, Brasil. Lattes: http://lattes.cnpq.br/3109368273467809. E-mail: alemaria.rosa@yahoo.com

Luiz Carlos da Silva Flores, Universidade do Vale do Itajaí

Doutor. Professor no Programa de Pós-Graduação em Turismo e Hotelaria, Universidade do Vale do Itajaí, Balneário Camboriú, Brasil. Lattes: http://lattes.cnpq.br/7475083040381574. E-mail: luiz.flores@univali.br

Fabricia Durieux Zucco, Universidade do Vale do Itajaí

Doutora. Professora no Programa de Pós-Graduação em Turismo e Hotelaria, Universidade do Vale do Itajaí, Balneário Camboriú, Brasil. Lattes: http://lattes.cnpq.br/5395452278117926. E-mail: fabriciazucco@hotmail.com

Published

2025-06-06

How to Cite

Oliveira, T., Vitorassi Rosa, A. M., da Silva Flores, L. C., & Durieux Zucco, F. (2025). Marketing Turístico: : um panorama da produção científica. Revista Rosa Dos Ventos - Turismo E Hospitalidade, 17(1), e170105. https://doi.org/10.18226/21789061.v17ip170105