Environmental Education:
The Experiences of Visitors from the Sapucaia do Sul Zoo
Keywords:
Tourism, Zoo, Environmental Education, Visitors, Sapucaia do Sul ZooAbstract
This research aims to analyze the visitor's experience who visit the Sapucaia do Sul Zoo, State of Rio Grande do Sul [Brazil] regarding the environmental education activities developed. The methodology used in this work has a qualitative approach, of an exploratory nature, with data collection carried out through the application of a questionnaire with zoo visitors and observation. It can be concluded that, although the majority of participants agree with the Environmental Education practices implemented at the Zoo, they also highlight areas that require improvement. They point to the importance of improving both environmental education activities and the Park's infrastructure, aiming to provide a better educational experience and also provide opportunities for greater environmental awareness.
References
Doutora. Professora, Universidade Federal de Pelotas, Pelotas, Rio Grande do Sul, Brasil. http://lattes.cnpq.br/2417134708175156. E-mail: gisele_pereira@hotmail.com
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Os Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).