A SINALIZAÇÃO DA QUALIDADE ATRAVÉS DE WEBSITES: ANÁLISE CONCEITUAL BASEADA EM MODELOS TEÓRICOS
Keywords:
Sinalização da Qualidade, Websites, Economia da Informação.Abstract
A abordagem econômica da informação considera que compradores e vendedores têm acesso a montantes distintos de informações sobre um produto durante uma negociação. Esse cenário assimétrico de informações apresenta uma problemática reconhecida na Teoria da Sinalização da Qualidade como Seleção Adversa. Para evitar esse obstáculo as organizações podem se utilizar de sinais que assegurem a qualidade ao comprador, como o investimento na marca e propaganda, o preço e, a garantia de produtos. O mercado contemporâneo, da Internet e do comércio eletrônico, apresenta novos cenários de interação entre compradores e vendedores e, consequentemente, novos elementos potenciais de sinalização da qualidade. O objetivo deste ensaio teórico foi buscar e ampliar o conhecimento que tem sido desenvolvido sobre a sinalização da qualidade através da Internet. São analisados conceitos fundamentais e apresentados estudos recentes sobre o fenômeno da sinalização da qualidade por meio das variáveis de marketing à luz das especificidades dos websites, identificando-se divergências e pontos comuns relacionados à lógica da emissão dos sinais de qualidade. Busca-se apresentar uma base conceitual que ofereça valor e possa ser utilizada para fins acadêmicos e gerenciais.
DOI: 10.18226/23190639.v2n3.02
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
The author must guarantee that:
- there is full consensus among all the coauthors in approving the final version of the document and its submission for publication.
- the work is original, and when the work and/or words from other people were used, they were properly acknowledged.
Plagiarism in all of its forms constitutes an unethical publication behavior and is unacceptable. Revista Brasileira de Gestão e Inovação has the right to use software or any other method of plagiarism detection.
All manuscripts submitted to RBGI - Revista Brasileira de Gestão e Inovação go through plagiarism and self-plagiarism identification. Plagiarism identified during the evaluation process will result in the filing of the submission. In case plagiarism is identified in a manuscript published in the journal, the Editor-in-Chief will conduct a preliminary investigation and, if necessary, will make a retraction.
This journal, following the recommendations of the Open Source movement, provides full open access to its content. By doing this, the authors keep all of their rights allowing Revista Brasileira de Gestão e Inovação to publish and make its articles available to the whole community.
RBGI - Revista Brasileira de Gestão e Inovação content is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Any user has the right to:
- Share - copy, download, print or redistribute the material in any medium or format, linking to RBGI site.
- Adapt - remix, transform and build upon the material for any purpose, even commercially.
According to the following terms:
- Attribution - You must give appropriate credit, provide a link to the license, and indicate if changes were made. You may do so in any reasonable manner, but not in any way that suggests the licensor endorses you or your use.
- No additional restrictions - You may not apply legal terms or technological measures that legally restrict others from doing anything that the license permits.
#RBGI