Information and Communication Technologies: Scholars´ Uses and Perceptions
Abstract
This article presents preliminary results of a study developed at a Public School in order to investigate how information and communication technologies exist in students and professors lives and how it interferes at their academic lives. This survey was prepared with the intention of better understanding the effects that computers and the internet may have towards our educational system, including students, parents and teachers. Inquiring about this context brings data to guide and evaluate the use of emergent technologies in the learning and teaching processes. It allows us to consider technologies connected to our expectations, promoting better quality in Education and contributing to citizens well prepared to deal with future challenges.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Declaração de originalidade e cessão de direitos autorais
Declaro que o presente artigo é original, não está sendo tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional durante o processo de revisão. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à revista SCIENTIA CUM INDUSTRIA. Contudo, a reprodução total ou parcial impressa ou eletrônica pode ser feita desde que o autor comunique oficialmente à revista. Declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias. Declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9610, de 19/02/1998).