Trends and interconnections between Digital Nomads and Tourism
A bibliometric analysis
Palabras clave:
Digital Nomads; Tourism; Lifestyle; Social engagement; Tourism Trends.Resumen
The relationship between digital nomads and tourism is a little addressed topic in the scientific literature. Understanding the needs, expectations and attributes of this audience may open new opportunities for tourism, what justifies the relevance of this research. A bibliometric analysis was carried out, indicating an evolution in the concept of digital nomads and its interconnections to tourism, especially highlighting psychological and sociological perspectives, in addition to the technological one which predominated in the initial studies. Results point to four dimensions that explain the relationship between digital nomads and tourism variables, namely: 'Supply attributes', 'Trends', 'Lifestyle' and 'Social engagement'. Each of these dimensions consists of a set of mediating variables, suggesting interesting supply guidelines on how to welcome these new audiences. Furthermore, the discussion suggests some challenges and opportunities for the tourism industry, and conclusion debates theoretical and practical implications.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Os Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).