Formation of readiness of future specialists for professional activity in the field of social tourism in Ukraine
Palabras clave:
Social Tourism , Professional Readiness, Organizational and Pedagogical Conditions, Future Specialists, UkraineResumen
The purpose of the study is to improve the training of future professionals for activities in the field of social tourism in Ukraine, which involves the development and experimental verification of its content and the necessary conditions for implementation. Formation of readiness of future specialists for professional activity in the field of social tourism was carried out on the basis of the developed model which is presented by social-determined, theoretical-methodological, project-organizational and diagnostic-effective components and connections among them defining semantic structure of this pedagogical process. The effectiveness of the model implementation was ensured by a set of such organizational and pedagogical conditions as: updating the content of professional training on the basis of integrative and meta-subject approaches; the focus of practical training on the gaining by future professionals of primary professional experience in the field of social tourism; creation of an environment of active social interaction in higher education institutions.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Os Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).