Managerial Practices on Operations and Tourism Supply Chain during the pandemic crisis in Brazil
A case study of Juiz de Fora (MG)
Palabras clave:
Tourism; Operations Management; Production chain; Production planning and control; Juiz de Fora-MG, Brazil.Resumen
This article aimed to analyses the management practices adopted by managers in operations and supply chain of business related to tourism in Juiz de Fora (Minas Gerais, Brazil), in the period between March 2020 and August 2021. The research focused on the structural components – hosting, food, travel agencies, cultural equipment and transportation – of the tourism supply chain, its main connections, the internal management process and possible inter-organizational relationships. Methodologically, a mixed [qualitative-quantitative] research was carried out. The information collected was analyzed through descriptive statistics and content analysis. As results and conclusion, it was observed that the companies that remain in operation are mainly those with more than ten years in the mercado, have a strong link with the local market and within its value chain. These companies reported having better monitoring of their operational activities and reducing failures in their services.
Descargas
Publicado
Cómo citar
Número
Sección
Licencia
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Os Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).