Sustainable Revolution:
How is the ESG strategy redefining tourism management?
Keywords:
Tourism, ESG, Management, Tourist EnterprisesAbstract
The sustainable revolution in the tourism sector, driven by the adoption of Environmental, Social, and Governance [ESG] strategies, has significantly transformed the management of tourism enterprises. This article aims to analyze how the integration of ESG practices redefines sustainability, social responsibility and corporate governance in tourism. The general objective is to understand the impacts and benefits of adopting ESG practices in tourism enterprises. The specific objectives include identifying the most common ESG practices in the sector, assessing the challenges and opportunities faced by tourism companies, analyzing whether ESG strategy relates to the Sustainable Development Goals [SDGs] and analyzing success stories in the implementation of these strategies. The research question is: “How is the adoption of ESG practices influencing the sustainable management of tourism enterprises?”. The methodology employed involves a bibliographical review of academic literature, scientific articles and recent case studies. The conclusion highlights that the adoption of ESG strategies not only improves the image and competitiveness of tourism companies, but also contributes significantly to environmental and social sustainability, establishing a new management standard in the sector.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Os Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).