Labor Market and Internship:
Perceptions of Students from Tourism and Hospitality Courses at Higher Education Institutions of Rio De Janeiro
Keywords:
Tourism, Education, Professional Background, Internship, Academic EducationAbstract
This study aims to analyze the perceptions of students from higher education courses in Tourism
and Hospitality at higher education institutions (IES) in Rio de Janeiro about internships and the
demands of the labor market. The approach to the theme takes place at a time when it is
necessary to understand the relationship between higher education and the market demands.
As methodological procedures, an online quantitative survey was carried out from February 21st
to March 31st, 2019, with 169 undergraduate students from the Tourism and Hospitality IES of
Rio de Janeiro and who were undergoing an internship or had already finished. The main results were: the concentration of the offer of internships in the private sector; satisfaction of students with the internship experience; interest of undergraduates in a greater offer of internship vacancies and in continuing their professional experience in the same organization. However, the point of attention is on the low retention of students who are interns in companies.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Os Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).