Digital Transformation in Cabin Crew Department:
A Comparative Qualitative Research in FSC and LCC Airlines
DOI:
https://doi.org/10.18226/21789061.v16i3p638Keywords:
Digitalization, Digital Transformation, Airlines, Cabin Crew, Competitive Strategies, Tourism TransportationAbstract
Digital transformation has become a critical activity for competitiveness in many sectors, including the airline industry, a key segment of the tourism transportation sector. Digital technologies continue to improve airlines' working methods daily, and cabin crews are also affected by this transformation. This study investigates digital transformation activities carried out in the cabin crew departments of airlines that adopt different strategies and examines their impact on operational processes. The research was conducted using qualitative methods in two airline companies operating in Turkey: one being the flag carrier Full-Service Carrier (FSC) and the other a Low-Cost Carrier (LCC). Semi-structured interviews were conducted with participants face-to-face and via video conference, using the deliberate sampling method. The obtained codes were grouped under themes, and the data was analyzed. The findings reveal that digital transformation in FSC and LCC airlines is achieved through various applications with similar features, and that both types of airlines improve their operational processes through digital transformation.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Os Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).