Little Consumers in Tourism
Changes in travel dynamics after the arrival of babies and children
Keywords:
Children Tourism, Tourist behavior, Decision making process, Consumer motivation, Tourism experienceAbstract
Traveling is a practice that has been increasingly performed by human beings, as tourism has reached a prominent place in society. Oftentimes, the traveler needs to plan or even during the trip, due to the different characteristics of the place and people. However, when you put babies and children into this equation, the system tends to become even more complex. For this reason, this work was produced to investigate the possible adjustments caused by the presence of children on family trips. For this, exploratory research, and mixed methods approach (qualitative and quantitative) were used. Regarding data collection, an online questionnaire was applied. The results showed the profile of people who travel with their children, how their behavior changed with the arrival of children, which items are the most important for the process of planning a family trip, what were the difficulties encountered along the way and how they can be improved.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Os Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).