Critical Success Factors of Wine Tourism in São Joaquim, Santa Catarina, Brazil
Study on the Perception of Interested Parties
Keywords:
Tourism, Wine Tourism, Critical Success Factors, São Joaquim-SC, BrazilAbstract
The article analyzes the critical success factors of wine tourism in São Joaquim, Santa Catarina, Brazil in the perception of tourism stakeholders. This research is characterized as exploratory and the approach to data treatment was qualitative. The techniques of data collection applied were the bibliographic research for the elaboration of the theoretical framework and the documentary research to characterize the local and regional tourism market and later, application of individual structured interview with the destination stakeholders. The results showed that the critical success factors perceived are related to wine, wineries, visitation, tasting, gastronomy and wine sales. On the other hand, the weaknesses pointed out were those related to the product, especially with regard to marketing and communication, the support services such as hotel and gastronomy, the auxiliary services in town, such as banking, trade and information.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Os Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).