ARTITECTOURISM
Concepts and Educommunicative Practices of Digital [Eco]Tourism [Culture] of the Artetecture and Humanism Movement
Keywords:
Cultural Tourism;, Ecotourism;, Digital Culture;, Visual (Musical) Urban Etnography, Sustainable heritage;Abstract
The social isolation caused by the post 2020 pandemic has changed the socio-technical paradigms, with implications for the form of enjoyment and sociability of the urban and natural space. This structural change that, at times, excessively encouraged, the dematerialization or temporalization of space, as in the school environment. Through new media and cognitive technologies, can also be an instrument for awakening socio-environmental awareness. What is proposed here is an (eco)tourist and educommunicative art methodology that points to the use of digital culture, re-appropriating imagination and collective memory as multimedia and hypertextual narrative tools for sharing invented and memorable ‘anthropo-topological’ experiences in historical cities in Brazil (Pirenópolis, Alto Paraíso, Cidade de Goiás). Thus, tries to create the phenomenological didactic bases of the concept of cultural landscape and territory, for the setting of the educational culture of tourism, development, communication and sustainable art.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Os Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).