Design of an Information System to impulse a process of transformation into a Smart Tourism Destination
Keywords:
Tourism, Smart tourism destination, Technology, Information system, La FortunaAbstract
Planning for the transformation of a destination into a smart tourist destination must consider the use of state-of-the-art technology as an essential requirement. This article describes how to use technology to drive the process of transforming Costa Rica's La Fortuna destination into a smart tourist destination. The methodology was assumed through a multimethod design in which a case study was developed in La Fortuna destination in collaboration with the Arenal Cámara de Turismo y Comercio. Therefore, it was possible to determine and characterize the technologies used in the main smart tourist destinations, the SWOT analysis factor of La Fortuna tourist destination with the greatest applicability of technologies and the design of an information system for La Fortuna. These results can be used as a reference point by other tourist destinations with similar characteristics to La Fortuna and that wish to start the process of transformation into a smart tourist destination.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Autores que publicam nesta revista concordam com os seguintes termos:
Os Autores mantém os direitos autorais e concedem à revista o direito de primeira publicação, com o trabalho simultaneamente licenciado sob a Creative Commons Attribution License que permitindo o compartilhamento do trabalho com reconhecimento da autoria do trabalho e publicação inicial nesta revista.
Autores têm autorização para assumir contratos adicionais separadamente, para distribuição não-exclusiva da versão do trabalho publicada nesta revista (ex.: publicar em repositório institucional ou como capítulo de livro), com reconhecimento de autoria e publicação inicial nesta revista.
Autores têm permissão e são estimulados a publicar e distribuir seu trabalho online (ex.: em repositórios institucionais ou na sua página pessoal) a qualquer ponto antes ou durante o processo editorial, já que isso pode gerar alterações produtivas, bem como aumentar o impacto e a citação do trabalho publicado (Veja O Efeito do Acesso Livre).