Professor Francisco Catelli: um físico “pop star”

Authors

DOI:

https://doi.org/10.18226/25253824.v8.n13.02

Keywords:

Francisco Catelli, Physics teaching, creative teacher, generous colleague

Abstract

This article pays tribute to a generous, intelligent professor who is passionate about teaching Physics. Spectacular human being, owner of a serene countenance and a smile that he presents to everyone he meets. With a special interest for Optics and Astronomy, as a professor, he stands out for his commitment to teaching Physics and his ability to enchant young students. Owner of sharp critical thinking, as a colleague, he stands out for his generosity and kindness, knowing how to work in a team like few others. When guiding, he knows how to create a light atmosphere, shares ideas and thoughts, does not spare his praise and knows how to criticize with elegance. In general, he is a professor who is very concerned about the development of his students, always showing love and interest in what he does, a happiness to be with the students, to be talking about Physics or teaching Science.

Author Biographies

Gladis Franck da Cunha, Universidade de Caxias do Sul

Editora da Revista Interdisciplinar de Ciência Aplicada

Odilon Giovannini Jr., Universidade de Caxias do Sul

Professor Adjunto (Ciências Exatas e Tecnologia)

Michel Mendes, Universidade Federal de Goiás

Professor Adjunto - Dedicação Exclusiva (Educação em Ciências - Instituto de Ciências

References

CURRÍCULO DO SISTEMA DE CURRÍCULOS LATTES -Francisco Catelli - http://lattes.cnpq.br/9445793609442112 Acesso em 14/06/2023

BIZOTTO, D.S. O ensino de ciências como potencializador da relação entre criança e natureza por meio da interação com os quatro elementos naturais. 2023 (Dissertação). PPGECiMa. Universidade de Caxias do Sul. Disponível em: https://repositorio.ucs.br/xmlui/handle/11338/12696 Acesso em 12/12/2023

RODRIGUES, V. H. G. Gaston Bachelard e o maravilhamento da ciência: entre a produção do conhecimento científico e a "práxis"pedagógica. Rev. eletrônica Mestr. Educ. Ambient. ISSN 1517-1256, Volume 14, janeiro a junho de 2005.

MENDES, M. A condição humana no Antropoceno: princípios educativos para horizontes legítimos de convivência, 2019. (Tese) Programa de Pós-Graduação em Educação da Universidade de Caxias do Sul. Disponível em: https://repositorio.ucs.br/xmlui/bitstream/handle/11338/5110/Tese%20Michel%20Mendes.pdf?sequence=1&isAllowed=y Acesso em 16/11/2023

FREIRE, P. Pedagogia da autonomia. São Pualo: Paz e Terra, 1996.

Published

2024-05-29

How to Cite

Franck da Cunha, G., Gianni de Lima, I., Brambatti Guzzo , G., Giovannini Jr., O., Villas-Boas , V., & Mendes, M. (2024). Professor Francisco Catelli: um físico “pop star”. Interdisciplinary Journal of Applied Science, 8(13). https://doi.org/10.18226/25253824.v8.n13.02