ASSOCIATIVE EXPERIENCES IN THE MEXICO-TEXAS BORDER: A SOCIAL COACHING EXPERIENCE
Palavras-chave:
Social Capital, Social Coaching, Relational Capital.Resumo
Social capital is concerned with the resources that individuals, community groups, institutions and organizations derive from their participation in networks and associations for social change. In this context, this article is aiming to explore dimensions of social capital activated through Social Coaching initiatives. This intense associative experience is relevant as it includes the emotional dimensions of social networking and relational capital experiences for social change. It aims to advance a more conscious and responsible knowledge-based citizenship, with a new set of collective values, agreements, and profile. These social coaching initiatives actually inquire how a different social construction of a nation can be triggered. Following those perspectives, this article has been built around a recent experience of ontological social coaching in youth groups in the Northern Mexico city-region of Monterrey. These youngster are seemingly aiming to play a leading role as knowledge citizens in their communities by telling a different story in this intensely challenged borderland.
DOI: 10.18226/23190639.v1n1.03
Downloads
Publicado
Como Citar
Edição
Seção
Licença
Declaro que o presente artigo é original, não tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional, quer seja em parte ou em sua totalidade. Declaro, ainda, que uma vez publicado na Revista Brasileira de Gestão e Inovação (Brazilian Journal of Management & Innovation), o mesmo jamais será submetido por mim ou por qualquer um dos demais co-autores a qualquer outro periódico. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo Revista Brasileira de Gestão e Inovação (Brazilian Journal of Management & Innovation), que está autorizada a publicá-lo em meio impresso, digital, ou outro existente, sem retribuição financeira para os autores. Em virtude de aparecerem nesta revista de acesso público, os artigos são de uso gratuito, com atribuições próprias, em aplicações educacionais e não-comerciais.