Learning based in projects to promote interdisciplinarity in Secondary School
Abstract
The project-based learning is an active learning strategy that helps break the paradigm of traditional teaching methods. The student is involved in the learning proposal that includes the PiBL, on which one is not passive and becomes the main actor in one's own teaching learning process. Within this learning strategy, the teacher becomes a mediator between theory and practice thus each different subject interact with one another in order to develop a topic that is mutual to all areas because the learning environment is naturally interdisciplinary. The idea of this kind of learning strategy was applied during a workshop that took place with primary and secondary schoolteachers in order to help them approach the strategy in the classroom, contributing with experiences and ideas towards the interdisciplinary based project.
Downloads
How to Cite
Issue
Section
License
Declaração de originalidade e cessão de direitos autorais
Declaro que o presente artigo é original, não está sendo tendo sido submetido à publicação em qualquer outro periódico nacional ou internacional durante o processo de revisão. Através deste instrumento, em meu nome e em nome dos demais co-autores, porventura existentes, cedo os direitos autorais do referido artigo à revista SCIENTIA CUM INDUSTRIA. Contudo, a reprodução total ou parcial impressa ou eletrônica pode ser feita desde que o autor comunique oficialmente à revista. Declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias. Declaro estar ciente de que a não observância deste compromisso submeterá o infrator a sanções e penas previstas na Lei de Proteção de Direitos Autorias (Nº9610, de 19/02/1998).